FUCKING KOMMATECKEN!

Nu är det fem dagar kvar till Rencon! Pepp? Nej. Eller lite. Vi får se. Jag vill bara randomly påpeka att det är trevligt när folk uttrycker sig så att man förstår, talar grammatiskt korrekt, OCH ANVÄNDER FUCKING KOMMATECKEN. HUR SVÅRT KAN DET VARA!? Tack. Det var bara det jag ville säga :)
Och för er som inte vet hur ni ska lyckas med detta. Det heter ÄR, inte E. Och så här ser kommatecken ut: ",,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,"
Men nu kanske ni tänker "okej.. jag har sett sånna förut. Men hur använder man dom?" Jo det ska jag berätta!

"Kommatecken" är tecknet ( , ) man använder för att dela upp en mening i olika delar och ange att det skall vara en paus. För att helt förstå hur man skall använda kommatecken krävs, att man fullt ut behärskar följande termer från satsläran: fullständig sats, huvudsats, bisats, subjekt, predikat, bindeord och fogeord. Du använder kommatecken mellan två fullständiga satser. (En fullständig sats är en sats, som innehåller både subjekt och predikat.)

Vänligen fatta det.
Baii! ♥



Kommentarer
Postat av: Izabelle

Läs det där igen och misstolka sats ~

2012-02-19 @ 18:48:01
URL: http://izabellesak.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0