Mjukisbyxor och livsfarliga virus.

Hej! Idag är det julafton, bara så ni vet :) Jag vaknade i morse av att min broder sprang runt och skrek att det var jul. Så gullig! Jag gick upp åt frukost med familjen och var glad resten av dagen, jag bara älskar julen! Kanske inte.. Om jag ska vara ärlig så somnade jag om och vaknade någon timme senare av att mamma typ skrek att jag skulle upp för vi skulle iväg en stund över dagen. Så jag gick upp drog på mig två par varma tights under kjolen just för att jag skulle vara ute och jag ville inte frysa. När jag kom ner så har dom andra redan ätit frukost. Det gör mig ärligt talat ingenting men jag nämner det för att det spelar lite roll om en stund. How ever, jag äter lite frukost och sen börjar jag ta på mig en jacka och lite så. Det är nu min dag börjar luta från bra till irriterande och jobbig.
Mamma: Olivia, ta på dig TÄCKBYXOR. Det är kallt ute och du har bara tights.
Jag: Men mamma, jag har två par tights på mig så jag kommer inte frysa, men jag kan ta på mig ett par mjukisbyxor om det är så noga.

Jag går upp för att hämta mjukisbyxor när jag hör mamma säga: ''Ska jag börja ta med valter mjukisbyxor till dagis istället för täckbyxor?''
Alltså. Han är ju fan ute i snön och leker, jag skulle bara stå still och göra typ ingenting! Jag sa det till henne och från och med då så var jag typ lite små arg på henne. När vi väl har kommit ut i bilen så fortsätter vi att vara ganska otrevliga mot varandra och självklart så ska pappa ställa sig på mammas sida och börja prata mot mig. Helt plöttsligt så låter det som att mamma typ försöker förklara för pappa varför jag är arg.
Mamma: Men hon missade ju våran lilla mysfrukost.. (det var därför jag nämnde frukosten tidigare.)
Jag: What? Jag skiter väl i eran jävla frukost? (trevligt, jag vet)
Pappa: Där ser du, hon brydde sig inte om den!
Mamma: Det säger hon inte alls det, det där kan betyda vad som helst på tonårska. Men det går över med tiden, du och jag har ju också varit där och det gick ju över, ellerhur?

Fyfan vad jag är arg på dom båda, mest på mamma. Det är så jävla lågt av två vuxna att sitta och kaxa sig mot ett  barn. Det lät ju fan som om dom tyckte att tonåren var ett farligt virus som jag hade haft oturen att bli smittad med. Jag orkar seriöst inte med dom två. Jag funderar på att typ stanna inne på mitt rum resten av dagen och inte prata med någon. Nemen juste, jag har ju inget rum! Helt jävla fucking fantastiskt.

God jul på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0