fashioncore och överbeskyddande föräldrar

Tja! Idag kommer farfar hit. Mina föräldrars komentar om det var ''du kommer att skrämma slag på honom, Olivia'' Jag undrar vad fan dom menar med det och pappa räddar snabbt situationen igenom att säga ''Ja men du har ju blivit så stor sen sist ni sågs'' Riiiiight.. eller inte. Jag antar att dom syftade på min klädstil som är lite åt fashioncore hållet men inte så väldigt mycket! Då säger mamma ''Ja men när han ser dig så kan du ju säga: Nee, jag skojade bara. och sen kan du ta på dig dina vanliga myskläder igen!'' Alltså, om mina föräldrar inte är okej med min stil så får dom väl fan ta och säga det istället för att typ skämta om att jag ska skrämma slag på farfar. Bara för att jag ser lite annorlunda ut så har jag fortfarande känslor och jag är fortfarande samma människa. Dom är bara rädda för att jag håller på att bli stor -.-' Ibland vill jag bara försvinna långt, långt bort härifrån till en platts där allt är bra och man slipper skola, föräldrar och problem. Sure, mina föräldrar är väl snälla, lite överbeskyddande men det hör väl till?  Dom vill ju bara väl men ibland känns det som det dom säger/gör är lite väl överbeskyddande eller barnsligt. Det känns som att dom har svårt att inse att jag klarar mig själv ganska bra i många lägen och jag är inte fem år längre. Hahah, jag överväger faktiskt att gå och lägga på lite extra smink bara för att. *vara upprorisk tonåring* ;) Men jag orkar inte. Neh, nu kommer farfar om bara några minuter så jag ska väl gå ner och typ stå på händer eller något.
Vi Hörs.

(jag tänkte slänga in en egopix men eftersom att min kamera inte vill sammarbeta med mig idag så får ni en gamal bild ist :)

fråga inte...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0